Thursday 6 March 2014

tegur orang ada cara nyaa :)



      Semua orang mempunyai cara masing masing untuk menasihati sesiapa , tak semua oarang boleh terima cara seseorang nasihati sesorangg . betul tak ? masing masing mempunyai sikap yang tersendiri . macam aku , akau paling menyampah , paling sakit hati , paling tak suka dan paling benci orang yang menasihati aku dengan cara kasar . kasar dengan cakap kuat kuat , sampaikan semua orang boleh dengar aib kitaa . see , bila orang yang sikap macam ni tak pk ke ? orang cuba memalukan kita , sampaikan orang yang tak tahuu jadi tahuu . see . buruk bukan peragai macam ni ? i tahuu , makcik ni orang tuaa . tapi tak bermaknaa kau tak hormat aku . see , macama mana aku sebagai orang muda nak hormat seorang yang lebih tua padaa aku yang cuba menjatuhkan air mukaa aku . pls laa weyhh . aku ni manusiaa . manusia yang masih ade hati , perasaan , maruah dan segalanyaa . jangan disebabkan kau orang tuaa boleh senang lenang nak menjatuhkan air mukaa aku . kau tahuu tak kat ofis ramai orangg . ramai yang dengar . kau tak maluu ke ? rasa sakit hati sangat . tersangatt. selama ni aku hormat kau , tegur kau macam ibu aku sendiri . lama ke lama kau pijak aku . aku pk aku li jee kat sini . kalau aku kerja kat sini . mmg kau aku basuh . tak kiraa la , kau orang tua ke ape ? orang tua , orang tua jugaa . kau dah malukan aku , kau dah jatuhkan air mukaa aku . apa aku buat semuaa tak kena . hello ! kau siapaa ? ibu aku kee ? jangan bagi aku buat tak sepatutnyaa kau buat . nak nasihat tak kisah . dan aku mudah mendengar nasihat sesorang tapi ada caranyaa , bukan cakap kuat kuat , bukan memalukan aku . naik benci aku dengan kau . tak apee , kau tgk dulu kau macam mana k . kau lebih lebih sory to say kalau aku terlepas cakap . dah lama aku perhatikan kau . kau buat aku macam ape jee . kau tggu .

No comments:

Post a Comment